onsdag 28 april 2010

OJ, undra hur många timmar jag har lagt ner på lotten?

Då lyckades jag avverka några timmar till på lotten i dag =). Jag börja morgonen med att såga till alla plankor och packa bilen full. Vad glad jag är åt min lilla Atos, den är liten men oj vad man kan packa i den.

Här har jag lagt ut plankorna för att kolla av att alla mått stämde.


Marken var ju helt utplanad så det var lätt att 
snickra ihop ramarna och få dom på plats.


Sen kom "hästjobbet" Skönt att det inte var lika varmt i dag som i går.
Jag vände först all lerjord och haka sönder alla kokorna.
När hela lådan var luckrad, blanda jag i två säcka med hästskit som jag hämtade i höstas.


Det blev otroligt bra =)
Hade jag vetat om detta i höstas hade jag planat ut HELA lotten 
och gjort ramar överallt.


Det fick räcka med att lucka en ram... det tog 1,5 timme
Jag fick vila en del emellan... ryggen är nog lite överarbetad nu!
Men jag kunde inte låta bli att lägga ut träfliset i gångarna
Jädrans vad nöjd jag blev =)
Träfliset har ju flera funktioner.
1. Jag och Shaggy slipper bli geggiga om fötterna.
2. ogräset kommer inte upp där och då spar jag en massa jobb i sommar :)
Då kan jag bara gå runt och njuta av allt som växer och pyssla om dom.


Jag har fått till en ram utvändigt oxå
Här syns nu min "yttre" rabatt som jag har
Från början till slut...
Pion
Hallon
Hallon
Rabarber
svarta vinbär
Röda vinbär
svarta vinbär
Rabarber
I sommar ska det bli jordgubbar på alla "öppna" platser

(Här är gången mellan grannen och mig)

Shaggy älskar ju att rulla sig!!! =)
Denna gång var det i en lövhög i skogen.


Efter en lång dag på lotten och en lång promenad i skogen
valde Shaggy att ligga på redskapslådan, därifrån har han koll på allt som händer.


Jag är så nöjd över vad jag har hunnit gör på min "helg" mitt i veckan.
Nu väntar bara två dagar på jobbet, sen ska jag få helg igen =)
Kan ni gissa vad jag kommer göra/vara då... 

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint!
Sussie.