fredag 15 oktober 2010

Kompost kvarn

Nu har jag skaffat mig en kompost kvarn, som jag länge har velat haft. Det blev en Bosch royal 2000 Det var slumpen som gjorde att jag valde den... Det var den annonsen på blocket som fanns just nu, då jag hade pengarna....

Men jag blev lite besviken... !!!??? !!! Det var inte som jag hade tänkt mig...
Jag trodde att jag skulle kunna hacka sönder allt...!
Men man fick ta en "gren" taget, och småbitar bara fasta, så det tog sin lilla tid!



Förra gången jag var ledig hade jag ju klippt allt med sekatören, och det var till en stor nackdel...!!! då man skulle köra det i kompostkvarnen! den tjocka igen direkt!!! då jag tryckte ner det.

Kompostkvarnen lät en del, det gick bra utan hörselskydd... men jag ska nog skaffa mig ett par iallafall.


Hela delar gick bra =) så som Solroser, jordärtskocka, majs och andra långa grejer gick HUR bra som helst =O) Jag prova med löv oxå, det gick bra... men det var mycke jobb med att mata ner alla löven i maskinen, det hade gått bättre med en gräskippare! Det blir att skaffa en maskin till =)

Inga kommentarer: