måndag 17 maj 2010

Helgen 15-16 maj

Vi börjar med lördagen... Vilken TOPPEN dag solen sken HELA dan och man hade kunnat gått i shorts men jag hade bara långbyxor med mig till lotten.
Vi hade städdag... och jag fick jobbet att klippa gräsmattor, perfekt jobb...
Jag hann inte göra något på min egen lott, men det gjorde jag på söndagen istället.

Söndag den 16.e vädret var inte lika bra som i går och det var skönt för hade det varit denna sol och värme i dag hade jag inte fått så mycket gjort. Det var mulet och tempen var mellan 11-16 grader.
Vid 19 tiden kom solen och då visa tempen 21 grader, då var det dax att åka hem, men jag var tvungen att stanna en stund till och bara njuta av kvällssolen, tyvärr glömde jag ta kort på det!! det får bli en annan gång.

Potatisen har tittat fram.

Idag tog jag tag i att rensa grusgången utanför.
Varje lottinehavare har ansvaret får grusbiten utan för sin lott.
Det har inte lottinehaveren innan mig gjort!!

Det tog sin tid!!
jag fick vattna först marken var STEN hård.
luckra med grepen... sen gick det att få loss =)

Hitta första mördarsnigeln idag... liten var den inte!!!

Vinbärsblom

Rabarberblom
Rabarbern ska vist inte få blomma, så jag plocka bort den.


En rens dag blev det i dag, alla torkade kvistar ska bort...


Kolla vad jag hitta mellan kvistarna... en vinbärsbuske TILL!!!


Jag satte lite fröer i dag. I "låda nr 2"

jordgubbarna ser ut att ha etablerat sig =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Fina bilder Mari! Och vad fint det blev efter att du rensat vid vägen!
Men vad är det för snabb-potatis du har satt, som har kommit upp så pass på bara en vecka...??? *fniss*

Kul att se allt eftersom hur det växer och frodas hos dig.
Kram-kram!
Sussie.