torsdag 27 maj 2010

Potatisen är kupad

Ja, igår kväll efter jobbet tog jag en sväng ner till lotten, jag har kvällssol där så det är såååå skönt att vara där nere då. När jag kom ner blev jag överraskad... potatisen hade hunnit växa ännu mer till i dag, men det har ju bara regnat, ingen sol? Tydligen har vatten stor inverkan på potatisen.

efter kupningen glömde jag ta kort =(

Tiden bara gick, jag bara prata och prata med mina grannar =)

Jag tog tag i varför jag åkte ner...
Få ner sättlöken jag köpte i tisdags, gullök och vitlök
Jag hade försått frön av gullök men den har inte tittat upp så mycket, så jag köpte sättlök.
1 kg var det i påsen och när jag satt alla kunde jag konstatera att jag satt 238 st =)
Trångt fick dom stå men jag kommer skörda hela sommaren
 då dom är halvfärdiga, för vi äter mycket lök i familjen.


Nu har jag läst att jag nog är lite sen med löken =(
i april ska dom ner, men jag hitta ingen sättlök i butikerna då.
Det blir att beställa på nätet nästa år, så jag kan sätta dom i tid.

Jag plana ut bädden lite så den skulle räcka... gångarna blev tunnare
 men det är viktigare att planterna får plats istället för mig =)

Inga kommentarer: