tisdag 1 juni 2010

En snabbis på lotten i går kväll...

Efter helgens aktiviteter var jag tvungen att ta en tur ner till lotten har inte haft så mycket tid över att åka ner och när jag har varit ledig sista tiden har det regnat =(.

Jag tog med mig några säckar med halm som 
jag och Anne hämtade i samband med hästskiten.


Potatisen bara växer och växer...


Jag la halm på potatislandet oxå


en liten kronärtskocka... i sommar kommer den ta sin plats =)


Löken som kom upp visade sig att vara en... ja vad hete den nu då???
Kommer inte i håg, bra mot rådjur kommer jag i håg att den va iallafall.

Förberädde ärtlandet... dom har snart vuxit ur sin kruka 
det kommer bli dax att plantera ut dom i veckan

Ett betongrör hitta jag nere på återvinningen, då jag var nere sist.
I den ska jag sätta ampeltomat =)

1 kommentar:

Mies Balkong sa...

Det ska bli så kul att se ärtorna slingra runt spaljèerna, det blir nog superfint. Spännande med kronärtskockan!
/Marie