tisdag 22 juni 2010

Tiden bara rinner iväg...

Juni har varit en månad med mycket att göra där hemma... så lotten har jag inte haft så mycket tid över för.
Jag var nere i lördags och fick problem med att ladda in bilderna i datorn, men i kväll lyckades jag =)

Här kommer lite bilder från i lördags...
Min japanska fiberbanan fick ju bebisar förra året, 
här har jag planterat en av dom.
Den ska jag låta stå kvar i vinter, 
Denna sort ska klara av att övervintra om man täcker den ordentligt.
Det ska bli kul och se om jag lyckats =)


Frösådd fikon
Här planterade jag ner en av mina frösådda fikon från förra året.
Även den ska få stå kvar i vinter, med ordentlig täckning.

Gul lök
Gullöken växer på bra =)


I odlingslådorna växer det dåligt =(
moroten vill inte komma upp.
Bågarna verkar iallafalll fungera bra mot rådjuren
dom kliver inte i dom längre.

Det är dax att ta upp potatisen nu =)
Jag ska ner på onsdag och ta upp en del till midsommar.


Rosenbönorna ???? dom har kommit fint men... dom är inte så långa än.
Jag hade ju hoppats på att dom vid den här tiden skulle ha täckt hundkojan nu.


Tagetesen... Det är någon som knaprar på dom!!!!
Här tog jag kort på dom som klarat sig
 men dom andra över hundra stycken är faktiskt helt uppätna!!!


Min höstsådda opiumvallmo har kommit så här långt,
Det som förvånar mig är att den inte kommit längre?
Vad jag har förståt så ska denna sort vara ettårig 
Hur ska dom hinna blomma i år???


Rosen har börjat blomma =)

Vildrosbusken

Vildtomaten har äntligen etablerat sig, den har börjat växa...
Det ska bli kul och se hur stor den kommer bli, jag satte ju tre planter ihop =)


Flera av mina bönor har blivit uppätna så jag måste ner och sätta nya frön
och mera potatis ska sättas, hoppas jag hinner ner innan midsommar.
Vi håller på att måla om huset nu så jag har bara hunnit ner och vattnat några gånger.

2 kommentarer:

Humlan sa...

Fiberbanan?? Har aldrig hört talas om. Blir det några bananer på den? Låter väldigt spännande i alla fall :)

Mari sa...

OJ, jag hade missat din kommentar såg den först nu... Nä inga bananer hinner sätta frukt i sverige på friland, dom vill ha minst 8 månader sol och värme, men det är bara kul att ha =). (I växthus hinner den blomma och sätta frukt)