söndag 7 november 2010

Markfrost.

Fy vad trist med markfrost NU! nu var jag ju ledig i helgen och tänkte åka ner till lotten och gräva bort en massa rötter, men det gick inte! marken var så hård. 
Här ska jag jämna ut...
Jag tänkte jag skulle hinna jämna ut marken nu i höst, men jag får nog vänta till i vår. Det var iochförsig mycket lättare att jämna ut marken på våren... (28 april-2010) men jag hade ju tänkt att hämta hästskit nu på hösten och jag behöver ju en plats att lägga det på. Men det får bli som det blir...

Min plan är att det ska bli pallkragar på denna plats för odling av potatis. Jag tänkte prova på att odla potatis med halm nästa år då blir pallkragar perfekt... i vår får ni se vad jag menar.

Rådjurskydd.
Jag kunde iallafall lägga på halm på vitlökslådan och jag satte upp mina rör, i somras märkte jag att det räckte för att hålla rådjuren borta från lådan, jag vill inte att dom klampar ner i lådan och förstör min plantering.

Bananskydd
Jag la på mera halm i bananskuddet, 
det ska bli kul och se om jag lyckas... 
bara inte mössen finner denna plats mysig och gnager på min banan.
Jag har en frigolitskiva oxå som jag tänkte lägga på toppen.
Jag ska nog ta en sväng ner nu och fixa det =)

Inga kommentarer: