tisdag 9 november 2010

Nu är det klart för i år...

Gårdagens termometer stod på minus 8 grader!! kl 8. Då vi planerat att hämta hästskit.
Men kl 11 beslöt vi oss för att göra ett försök i allafall och det var tur det!! 
Det gick ju att få loss skit ur högen och solen sken 
så vi hade en fin dag i gödselstacken =)
Igår vid 13 tiden
När vi kom fram till lotten i går kväll var det så mörkt att det inte gick att ta kort
 så jag åkte ner en sväng nu på morgonen, jag tar ju ändå en promis med shaggy.
Idag vid 9 tiden
All hästskit vi hämtade i går la vi på en av odlingsbäddarna, där är dom minst i vägen... för i vår då snön har gått bort blir det att fixa till platsen bredvid med pallkragar och då fyller jag dom med denna hästskit, den är några år gammal så det är ren jord, så mycket näring finns nog inte kvar, men det är bara att gödsla och lägga på med gräsklipp. Jag har ju gräsklipp i påsar redan som jag kan lägga på i vår.

Pallkrageplatsen.

Jag kommer ställa kragarna här, jag har velat fram och tillbaka om jag ska ställa dom nära vägen 
eller längre ner på lotten. Nu får det bli här, kompost och stuka blir neråt...

Kompost och stuka platsen.



Nu var det nog sista gången för i år som jag var nere på lotten.
känns tråkigt, men nästa år ser jag framemot =)

Det mesta är fixat inför våren



Nu vet man ju aldrig vilken väder vi får... men när jag går tillbaka i bloggen och kollar så var jag på lotten och grävde i mitten av april. Maj var solig och varm... 
så nu är det bara att krypa in i stugvärmen och planera för nästa vår.

Inga kommentarer: