lördag 4 juni 2011

I början av juni




Ja nu har solen och värmen kommit tillbaka och det blommar och växer på lotten
JIPPI
Jag åkte ner efter jobbet i går kväll och satte ner majsen jag köpte...
JA! köpte...  =)
(för jag tog livet av dom jag hade satt.. ops!)
Men jag glömde ta kort på majsen!
men andra bilder tog jag...

Löken växer på... men lådan var lite stor.
Det är svårt att nå och rensa ogräset.
jag måste nästa gång tänka på att lägga ut trampstenar 

Jordärtskockan som jag satte i tunnan.

Lite annat som tittar upp där det inte ska vara!!!
Potatis... mitt ibland kålrabbin
Förra året plocka jag ju potatis som ogräs
förra lottägaren har ju lämnat potatis ÖVERALLT
nu har den lyckats ta sig upp i en av mina pallkragar
dom måste ligga på ett djup av minst 50 cm och ändå kommer dom upp,
 JA! nu mera, är potatis ett ogräs hos mig *hihi*

Kålrabbi har jag inte odlat tidigare
Det här ska bli kul
... och gott =)

Lupinerna blommar
Nu blev det inga bra bilder
för det hade börjat skymma då jag var nere.

Jag har "kupat" potatisen
Den ska ju täckas med halm
så jag kupa med halm...

Vitlöken bara växer och växer
OCH mitt i allt ihopa växer en jordärtskocka!!
Såg jag nu =(. Den kan jag ju inte gräva upp nu
Det får jag göra sen...
Jordärtskockor som kommer upp på fel ställen ska man ta på EN GÅNG
Det fick jag lära mig förra året...
Det är bättre att ta dom medans dom är små och inte spridit sig.

Jag får ta en sväng till lotten innan jobbet i dag, jag kom på att jag inte la fiberduk på majsen jag satte ner i går, och i dag ska det bli FUL sol och varmt, dom stod inomhus på plantskolan så dom tål ju inte sol än kom jag på!! Nu måste jag skynda mig så jag hinner... 

KRAM på er hoppas ni fortsätter och njuta i solen, 
jag är nog ändå lite glad att jag jobbar, 
för jag orkar ändå inte göra något på lotten då det är så varmt =)