torsdag 19 augusti 2010

Boktips

Jag har två böcker av Lena Israelsson som jag måste tipsa om.
"Handbok för köksträdgården" är den bästa bok jag läst om odling av grönsaker.
Den är STOR!! och tjock. Den här kan vara svår att få tag på... tyvärr.
Men får ni tag på den... KÖP =)

Boktips nr 1

Boktips nr 2
Min andra bok av lena är "Grönsaksodling", den är inte lika tjock, men alldeles nyss utgiven så den kan man lätt få tag på. Handlar om alla grundläggande bra att veta om grönsaksodlling. 

Boktips nr 3
"Boken om marktäckning och om odling i sand" 
är slut på marknaden och kommer inte produseras igen, men man kan läsa den gratis på nätet.

2 kommentarer:

Mamma Mimmi sa...

I love - Israelssons bok har verkligen svar på ALLT! Häromdagen lånade jag Åke Truedssons Grönsakslandet. Fullproppad med matnyttigheter om odling.

Anonym sa...

Jag har den, fast jag tror att det är en äldre upplaga för omslaget ser inte likadant ut på min. Den är iaf suverän!