söndag 18 april 2010

Hitta mera rabarber i dag...

Var ner på lotten en sväng för att ta tempen på jorden.
I en odlingsbädd med fiberduk på visa tempen 11 grader.
i en annan som inte har fiberduk vissa tempen 9 grader. Det skillde alltså bara två grader...

Sen såg jag en rabarber som stack upp mellan hallon och svarta vinbären.
Han som hade lotten innan... vad tänkte han på? då han planterat hallon och vinbär där. Man kan se att vinbären är ny planterade, rabarbern måste ha stått där först.

Den var så stor att jag vågar inte flytta på den änn... dom andra tre satte jag på ena hörnet av lotten så dom ska få plats att växa. Men den här får nog inte plats i det hörnet, den får stå kvar men jag tror jag måste flytta på hallonen och vinbärsbusken istället.

Rabarbern kommer väll att täcka över dom om jag låter dom stå kvar,
men jag har ingen plats att ställa dom på än...
jag vill först se... vad som kommer upp ur jorden, innan jag gräver mera!!!


4 kommentarer:

Mies Balkong sa...

Vill bara säja hej och tala om att jag har läst din blogg från början till slut och är grymt imponerad av din energi och skaparlust. Du tar verkligen tag i saker och ting och verkar ha rejäla odlingskunskaper.
Jag har också precis blivit med lott. På min lilla lott kommer det att finnas mer perenner och rosor än grönsaker har jag tänkt, men jag kommer att följa dina odlingsmödor med stort intresse.

Ha det bra! =)
/Marie

Mari sa...

Hej Marie tack för din kommentar.
När jag väll kommer igång, kan jag inte sluta =)
Jag glömmer tid och rum då jag får vara i trädgården och på lotten.
Kul att du vill följa min blogg.

Terhi sa...

Jag håller med Marie! Fantastiska idéer du har.

Jag blir så inspirerad. Jag ska nog få en lott denna månad, fick välja ut mellan 6 olika. Om jag får den lott jag valde i första hand, så är den nog inte odlad på ett tag och verkar vara gräsbevuxen. Svårt att se nu när marken fortfarande är hård och kall.

Det här är rätt så nytt för mig så dina fix och trix välkomnas verkligen. Så jag kommer att läsa din blogg noga :-)

Ha en bra vår!

Mari sa...

Hej Terhi
Vad roligt att du hitta hit och att mina bilder kan inspirera =) kommer du blogga om din lott? Det vore kul att få se och följa dig sen.
lycka till med valet av lott / Mari