måndag 5 april 2010

Annan dag påsk

MEN VA F*N!!!! Det snöa idag... Men jag börjar inte jobba förens kl 12 så jag stack ner iallafall :)


Det här möttes jag av! då jag kom ner...

Jag har kommit på en  ny Idé... igen!!! så nu ska jag fixa till "min" plats på ett annat sätt... och det planerade potatislandet får det bli pallkragar på istället :)

Det får bli en spalje upp mot vägen i stället för som jag hade planerat spalje mot potatislandet. Jag kommer behöva mera plats till lök och sallad. Sparrisen behöver oxå en bestämdplats... det blir mera plats till sådant nu när potatislandet fick flytta.


Här ser man där preseningen ligger var det
planerat potatisland, och min lilla plats ovanför.

Nä nu ska jag åka och jobba... bara 4 timmar vi har söndagstid i dag, då blir det att jobb mellan 12-16 det är lagom :)

                                       __________________________________________

Efter jobbet kunde jag inte låta bli att åka ner igen... snön låg inte kvar iallafall! men det var kalt, blött och geggit :( Men jag fick börja på min nya idé *ler*. Nu dröjer det innan jag kommer ha tid att åka ner igen... först jobba.... sen är det trädgårdsmässa i helgen. Men jag har tagit ledigt måndag och tisdag nästa vecka, då hoppas jag att jorden har torkat upp lite så det inte är lika tungt att gräva.

Så jag har "vänt" ingången mot väst istället för öst
Det var kämpigt att gräva där, för där hade jag ju inte
höstgrävt och jag hade gått på platsen så jorden var STEN hård.

Rabarbern fick större plats.
Nu med tre planter kommer det ta plats...

Inga kommentarer: