söndag 25 april 2010

NU är det bara lotten som gäller...

... varje ledig stund är jag där nere =)
Efter jobbet i dag åkte jag ner, jag hade packat en väska med kläder
 så jag inte behövde åka hem i mellan.
 Jag var trött i dag efter gårdagens grävande... 
men jag fick tag på lite krafter, när jag väll kom i gång.

Jag fick till marken, där pallkragarna ska stå. 
Jag ska vara ledig på tisdag och onsdag
då får jag min "helg"
Kolla just vädret på www.yr.no

Då tänkte jag bygga ramarna, jag har en massa gamla plankor kvar
 från när jag byggde mina pallkragar, som jag har hemma på tomten 
hoppas dom kommer att räcka.

En röd "gammal" vinbärsbuske står ju på lotten
Den hade flera grenar som låg i marken och gav en massa skott.
7 st lyckades jag få i hop.
Dom får stå i hinken till på tisdag då ska jag få ner dom i jorden igen.
Tänkte jag skulle stamma upp dom, det kan bli fina små träd.

Pionen var så stor att jag tog en bit...
Den ska jag sätta hemma på tomten.

När jag skulle åka hem tog jag en runda i området.
Då hitta jag några stakars tulpaner som stod på en lott som ingen har.
Det som glade mig mest var ju att rådjuren inte varit framme???


ÅÅÅ vad jag längtar till tisdag nu...
om vädret blir som dom säger, så kommer jag få en härlig dag.





2 kommentarer:

Mies Balkong sa...

Vi är ungefär på samma nivå tror jag. Jag nästan drömmer om kolonilotten på nätterna.... Jag har inte tid att jobba nu för jag vill hellre bygga växthus!

Vilka växtfynd du gör ute på din lott! =D
/Marie

Mari sa...

Ja vi är i samma "rus" =) Det är ju såååå kul.
VEM har tid att jobba, sova och städa hemma!!! =)
när man har en lott...