måndag 12 april 2010

Hundkojan

I dag hade jag tagit en semesterdag för det skulle vara fint väder...
Hundkojan måste byggas färdig, Shaggy tycker det är tråkigt att vara nere på lotten, han vill nog hällre ligga på trappen hemma :). Så jag måste göra iordning en plats för honam att vara på.

Den här lastpallen hade jag fått på jobbet, jag tog bort en av gavlarna
 så det blev som en "soffa"


Jag byggde på med "väggar"
och måla den.


Hmmm det blev inte som jag hade tänkt mig.... men
den är ju inte klar!
Jag klädde den först med plast för att ge vindskydd.
Sen klädde jag in den med skuggväv, bara för att plasten inte skulle synas
och så shaggy kan få en skuggig plats.

I morgon ska jag klä den med grenar och i sommar
ska det få växa blommsterböna/rosenböna på den... då blir den finare :)


En spalje ska upp oxå till vänster om kojan,
som avskiljer lite, insynskydd mot vägen.

Inga kommentarer: