onsdag 16 mars 2011

I går träffa jag min Guru =)

Igår var jag på föreläsning med Lena Israelsson hon är en "Guru" i köksträdgårdsodling.


Hon har skrivit den fantastiska boken 
"Handboken för köksträdgården" 
Den här boken är en "bibel" för grönsaksodlaren
Har du inte boken så kan du snart köpa den ute i handeln, det kommer snart i en ny utgåva.

Jag skrev ett inlägg i går kväll om mötet med Lena här och i kväll hade jag tänkte att skriva av mina anteckningar från föreläsningen, men Mia som var så snäll och bjöd in mig på föreläsningen hade redan skrivit ner allt på sig blogg så jag länkar till henne istället =).

Här kan du läsa om vad Lena föreläste om.

Lena prata sig varm om kål. Kål har jag inte odlat tidigare, men i år ska jag ta och sätta lite kål.
 Kanske inte för att äta så mycket... utan för det är som Lena säger... den är vacker =)
För ett par år sedan var jag sugen på att köpa boken Kål och krasse, men jag gjorde det inte
så i går gjorde jag det av Lena. 


Så nu har jag lite och läsa fram till i slutet av april 
då kroppsarbetet ska börja nere på lotten =)


2 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Vad det är roligt att bli inspirerad! Av en slump så plockade jag upp hennes bok "Grönsaksodling : enkelt, ekologiskt & gott" igår på biblioteket. Så här ska frossas i goda tips och vackra bidler!

Ha en bra dag!

Boäng sa...

Hej, kul att träffa dig på bloggtraäffen.
Visst är Lena fantastisk. Önskar jag kunnat höra ett "Gourmet-föredrag" ;) I Kål - och krasse är vär köksträdgård med, fotad för ganska länge sedan, innan vi byggt vinterträdgården och annat.
Ha en skön vår på lotten!