söndag 24 april 2011

Löksådd

Ännu en fantastisk dag =) sol sedan i morse och en liten solbränna drog jag på mig.
Morgonen kändes kall, så jag kom ner på lotten först kl 10. Då satte jag fart med att fylla pallkragarna med jord, när solvärmen kom, tog jag det lugnare och börja sätta löken.

Jag vet faktiskt inte hur många lök det blev men...
bara gullöken blev 322 st det var halva lådan!
Gullök
Rödlök
Silverlök
och 
Schalottenlök
blev det...
Jag ska räkna ihop hur många det blev i morgon
anteckningarna blev kvar nere på lotten.

 10 cm mellan varje lök satte jag!
Det tog sin tid innan alla var nere i jorden =)

En jordsäck tömd... puh!
Den räckte till 8 st pallkragar.
Jag hade räknat med att en säck skulle räcka till 6 pallkragar.
men den räckte längre än vad jag trodde =)

Pallkrage vy... 

En ledig dag kvar =)
i morgon ska jag ner en sväng till. 
och sätta frön av
Morot
Palsternacka
Rädisor
Sallad
Ringblomma
och
Lupin



SOV GOTT
det ska jag göra =)
Zzzzzzzzzzzzzz




5 kommentarer:

Jonna sa...

hej! vilken fin blogg! hit ska jag komma igen.

Anonym sa...

Så effektiv du är!

Susann sa...

Och jag som tyckte att jag satt många lökar :) // Ha ytterligare en skön dag

Mari sa...

Hej Jonna kul att du titta in =)

Susann förra året satte jag för lite lök tyckte min familj =) vi hade ätit upp 200 lök i december... så jag satte lite till i år hihi.
Det går åt mycket lök i min familj!!

Anonym sa...

Åh vad härligt att kunna sätta så mycket! Tänk att vara självförsörjande på lök... Mums! Jag sådde rödlök förra våren men det blev inget av den, hade tänkt köpa sättlök i år men det blev inte heller av. Jaja, till nästa år! :-)

Kramar