fredag 15 april 2011

ÄNTLIGEN... fick jag en dag på lotten

Jag har inte haft tid att åka ner tidigare och igår fick jag äntligen det, jag har fixat så en leverans av jord kommer på tisdag nästa vecka så nu var det bråttom att få pallkragarna på plats. Jag har en axel som är paj så jag grejar inte att gräva, som jag brukar göra så jag fick mutta min son =) en glass och en storkram (och en liten slant) fick han =).

Den här platsen ska det bli pallkragar på
marken är ojämn och måste jämnas till...


här växer det en växt som har djupa rötter
och måste bort först!
där ska jag ställa verktygslådan.
Vilket jobb det var...
Här är min son med grepen
han jobba på bra =)

FÄRDIG
Marken är plan och verktygslådan på plats
Det var här det var värst med rötter, det blev såååå bra
Jag hade inte tillräckligt med pallkragar
jag ska skaffa 4 till på sidan av dom andra
Sen blir det några som får en ram till sen...
till halm-odlnings potatisen =)


Vitlöken har vuxit på bra... alla tog sig ju =)

Vilken skillnad från förra året!
då satte jag ju "ica" lök den växte så här mycket
på hela sommaren!
Jag täckte av bananen oxå, jag var såååå nyfiken. Den mådde inte bra!!! det var bara en slämklump i botten.
Nu hinner jag inte visa och berätta om den... måste i väg och jobba =(, och nu ska jag jobba i helgen oxå! F*n och det ska ju bli så fint väder... Tisdag är nästa lediga dag och då hinner jag fixa lite på dan innan jorden kommer på eftermiddan.

Jag har beställt planteringsjord i kubiksäckar, för att slippa frakten på 1250:- (fraktfritt över 20 säckar) kolla jag runt på området om flera ville ha.... OJ det fanns intresse så på tisdag kommer det 30 säckar jord och kompost, fraktfritt =) som jag ska dirigera så alla får sin säck på tomten, det ska bli kul och se hur det ska gå! lastbilen är 2,6 meter bred och kommer inte fram överallt... koloniområden har små gulliga hus och små "gulliga" vägar =)

Ha nu en skön helg allihop och njut av vårvädret =)

4 kommentarer:

Susann sa...

Oj vad duktiga ni har varit, ge sonen en glass från mej oxå. det är han väl värd. Vad gjorde vi utan våra söner ? Antagligen gjorde vi saker & ting själva :)
Ha nu en så bra helg som möjligt
// Kramar Susann

Gela sa...

MMM visst är det helt underbart nu när vi kan börja peta i jorden. men känner mig nog mer som en arbetshäst efter all sten och tegel jag burit den senaste veckan. Men tror det blir bra till slut. Ha en fin fin kväll/Gela

Johnna G sa...

Vilken tur att sonen hjälpte dig! Och vad härligt med alla ny jord som du ska odla i! Lite avis....

Susann sa...

Tack för din kommentar ang citronträdet. Men du ... hur pollinerar man blommorna ???