tisdag 26 april 2011

Ringblom sådd

OJ, vilken fantastisk dag jag fick i går, den här påskhelgen måste slå alla rekord! =).
Så mycke sol och värme kan jag inte minnas att vi haft på påsken tidigare.
Jag vet inte vliken temp det blev, men alla gånger var det runt 20 grader i skuggan
Det blev inte mycket gjort av allt jag hade planerat, utan jag gick och njöt av vädret mest.

Jag fick till ringblomslådan och satte ringblomsfröna.

I lådan byggde jag en låda till.
tanken var först att en låda till skulle bli till
men jag orka inte bygga mer!
Det skulle bli en "pyramid"
Detta får duga =)

Fröna hade jag sparat från förra årets blommor
hoppas nu att groddbarheten är hög...
jag vill ju ha MASSOR.

jag fixa ner lite hästgödsel i rabatterna oxå
och "glömde" använda handskar
Så mina händer är otroligt nariga nu

Tur att jag har min ringblomsalva

2 kommentarer:

Rutìnhhươnglài sa...

Jag beundrar din effektivitet, tack för att du delar med dig, ska försöka lära mig något av detta...

Lycka till och ha en bra tisdag!

Gela sa...

Ja du vilka dagar vi har haft. Skall gå in på vädret och se hur det blir framöver. Men ser ut som om det skulle bli regn om man ser upp på himlen nu. Men det vore ju ej så fel heller bara det kommer mycket och sen blir fint igen. Vi höres. Ha en fin fin kväll/Gela