torsdag 21 april 2011

Jordleverans till kolonin

NU måste jag göra lite reklam åt Gödselförädling i Mälardalen AB
som leverera jorden =)
Dom gjorde ett mycket bra jobb.

Jag träffa dom på Kistamässan i år
(och på Älvsjömässan)
Normalt tar dom 1250:- i frakt 
men vid en beställning på minst 20 säckar skulle vi få fraktfritt 

Och det blev en beställning på 45 säckar =). 
Vi är 90 st på våran koloni, jag fick tyvärr inte tag på alla =(. 
Men till nästa år blir det lättare, då känner alla till att möjligheten finns
och jag har bättre koll på hur det kommer gå till.

På lastbilen fick dom bara plats med 15-16 säckar
så dom fick ta tre rundor innan allt var på plats

Säckarna var mycket större än vad jag trodde
1x1x1 meter det var mycket jord det!

Med hjälp av kranen kunde dom även ställa in säckarna
 på tomterna över häckar och staket.

Gödselförädling håller till i Enköping
www.godselforadling.se
så om man vill... kan man åka dit själv och hämta.
jag kan varmt rekommendera dom =)

TACK 
ERIKA, PÄR och OVE
För ett bra jobb =)

3 kommentarer:

Janne sa...

Vad blev m3 priset då?

Mari sa...

Hej janne på deras hemsida kan du se alla deras priser.
Ha en skön påsk =)

Sussie sa...

Hejhej och Glad Påsk! *PÅSKKRAM*

Vilken BRA idé du kom med!
Dina lottvänner kommer att tacka dig för all framtid för ditt förslag.

Nu fick du lite till att stoppa fingrarna i... ;-)

Ha en riktigt sköööön påsk!
Sussie.