söndag 27 mars 2011

Det som göms i snö...

...kommer fram i tö 

Viken överraskning jag fick i dag då jag åkte ner till lotten.
Det hade töat bort såååå mycket sedan jag var nere sist och...

Skit vad det såg ut!!! jag hade inte plockat undan efter mig som jag trodde jag hade gjort!

Skönt och kul att se lådorna igen =)

En av lådorna är fylld med säckar av hästskit
ser lite skräpigt ut... men vad gör man!
Så fort jorden har tinat upp kan jag blanda ner allt.

Det här hade jag HELT glömt bort!!!
ogräs och upp grävda plantor som jag skulle ha slängt i höstas.

Bananen... gud va nyfiken jag är på om den har klarat vintern.

lite snö var kvar, och inte en tillstymmelse till knopp
i vitlökslådan =(
Den blå vattnen tunnan måste jag göra något åt!
fy vad fult!! Undra om det finns en färg som skulle fastna?

Jordgubbarna som jag fick av en lott granne i höstas
hann jag inte få ner i jorden...
hoppas dom har klarat sig.
Det är en sort som är en blandning mellan
jordgubb och smultron har glömt bort vad dom hette

Min stora rabarber...

har fått knopp =)

Fingerborgblomma

Det ska bli kul sen och se om min fikon
har klarat denna vinter ute.

I höstas grävde jag ner en massa löv, samt att jag la en massa
löv uppepå, det ser ut att ha förmultnat en del =). 

Min lila rabarber hade oxå fått en knopp

Johannesörten har börjat komma =)

Lådorna.

Nu kryper det i kroppen!! 
JAG VILL BÖRJA GRÄVA
men jorden var stenhård! det tar några veckor till innan jag kan börja.

8 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Oj vad det har töat hos dig! Och vad mycket spännande du har! Banan, fikon och lila rabarber! Ska bli kul att följa dig under åren/sommaren/hösten och se vad det blir av allt...

Ett varningens ord om den blå tunnan. Här har förra ägarna till huset målat de vita, och det ser så risigt ut med färgen som flagnar. Så kolla verkligen upp först, för det ser värre ut än när de är blå tycker jag.

Ha en skön dag!

Mari sa...

Hej Malin
hi,hi VAD stavfel kan göra!! Jag menade inte lila rabarber... jag menade lilla =). MEN det är en speciell sort, min granne kände igen den och sa vad det var (hmm minns inte vad den hette) Hon fick en bit av mig iallafall för jag har rabarber såååå det räcker.
Tunnan... ja det var det jag tänkte att färg flagnar och det blir sååå. fult! kanske klä in tunnan med säckväv kan fungera =)

Små steg till ett enklare liv sa...

Visst VILL man bara börja gräva och feja med en gång?Bra tips om blåa vattentunnan.Vill måla den men vi får se??? Roligt att följa dina bestyr på lotten.Mkt igenkännande! kram *piah*

Gela sa...

Hej du, var i hela friden får du tag i så bra flis, tror du det finns kvar, kan man köpa för en billig peng???? Skall ju ha massor hit mellan mina lådor... Kram igen. Lusläser din underbara blogg och hittar massor av trevligheter!!! Kram igen Gela

Sussie sa...

Åhh, vilka mysiga vårbilder... <3 :-)
Förstår att det kliar i dina fingrar nu.
Jag är också jättenyfiken hur bananen har klarat sig i vinter. När tänker du kika in i säckväven?
Min banan, som jag fick av dig, har vuxit otroligt bra under vintern. Det hade jag inte förväntat mig då den stått uppe i hallen utan egen belysning. Kommer fiiina blad hela tiden. :-)

Ha det så gott!
Kramar!

Livsnjutaren sa...

Ja du här spritter det också i kroppen efter att få börja. Kom in till mig och klicka dig fram till mitt projekt för i år. En ny köksträdgård. Tips och ideer tas gärna emot.

Elin sa...

Smulgubbar! :)

Mari sa...

@Elin
TACK =)