fredag 25 mars 2011

Potatis på groddning

YES!!! då var det dax att börja =). 
Trädgårdsmässan i Älvsjö är "startskottet" då köper jag mig mina knölar.
i år blev det dessa sorter.

Nu ska dom läggas på en bricka i fönstret
så dom får knubbiga fina groddar
det tar 6 veckor innan jag kan sätta dom i jorden.
förra året satte jag mina knölar 5 maj.


Vales Emerald  - tidig sort
Vitt skal cremé inuti runda knölar.

Amandine - sommar sort
Fast sort och lite ovalformad
Årets Potatis för fritidsodlare 2011 

Nadine - sommar sort
Ska ha riklig avkastning


Köpte knölarna hos Larsviken
och texten kommer därifrån...

2 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Vad härligt med egen potatis......
Hoppas allt e väl
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN att vara med :)
Håkan

David sa...

amandine är en fantastiskt god potatis. de andra låter minst lika spännande