torsdag 28 april 2011

Aprilbilder...

Måste visa lite bilder =)

Jordgubbar från Sundsvall
Tack Sussie dina jordgubbar har blivit flera....
Jag fick några gubbar av Sussie 2009
som nu hade spridit sig över hela min låda (hemma) där jag ska 
sätta sallad, så alla nya plantor fick flytta ner till lotten =)
(satte ner dom i tisdags)

En vy över alla lådor...
OJ det blev en hel del!!


Rabarbern är ju OTROLIG!!
VAD den växer 

Stockrosorna är oxå snabba på att komma upp

Smulgubbarna har kommit på plats (i tisdags)

Vitlöken =)
Det är första gången som jag satt vitlök på hösten.
otroligt vad dom har växt... till nu
I år kommer det bli en hel del, ska bli riktigt kul
att få skörda sen =)

April månad har gått fort... och aprilvädret!
HÄRLIGT hoppas det håller i sig nu

HA en skön dag.

2 kommentarer:

Rutìnhhươnglài sa...

Ja, pumpor tar mycket plats, jag fick odla hos min snälla, fina granne :-) Härligt att se alla färger och växter i april.
Ha en bra dag och trevlig helg!

Sussie sa...

Hallå hallå!
Vad kul att se på lite håll hur det blev med alla nya kragar. Vilken ordning du kommer att få på allt nu. Jättefint kommer det att bli när det spirar grönt överallt.
Bra kämpat! Trevligt att få se vad det har vuxit hos dig!
Kul att "gubbeplantorna" tagit sig så bra. Det ÄÄR en väldigt söt och god sort men jag minns inte vad dom hette...Kom det några bär på dom ifjol. Annars borde det komma i år.
Ha nu en riktigt skön och trevlig Valborg. Jag ska jobba min tredje natt i rad så jag slipper alla raketer och smällare. ;-)

Kram-kram!
Sussie.