söndag 27 februari 2011

SNÖ SNÖ SNÖ!!!!!

Varför ska vi ha så mycket snö i Stockholm!!!
samtidigt ska jag nog vara tacksam för det... för växterna mår ju såååå mycket bättre med ett "täcke" på sig =)

Förra veckan då jag var nere såg jag att "dörren" till hundkojan hade blåst upp på taket så jag var ner och rätta till det i går. Tur att lite växter stack upp ur snön så jag kunde hitta var jag skulle sätta fötterna.


I hundkojan förvarar jag lite "bra ha" saker under vintern.

Som "dörr" har jag ett bambidraperi.

Shaggy gillar inte att gå i djup snö... men han kunde
inte låta bli och pulsa fram till "sin" låda.
Men lite besviken blev han... det låg ju snö PÅ den oxå.
Vitlöken...
Den ligger skyddad under snön, elrören markerar
var odlingslådan står =)

Det var en HÄRLIG dag i går ett par + grader och solen var framme, idag verkar det bli mulet... men jag har en dag till ledigt i morgon och då ska solen komma fram igen =).

Hoppas nu att mars går fort... för i början av april VILL jag se marken!


2 kommentarer:

Eva Linnea sa...

GRATTIS till vinsten i min utlottning av biljetter till "Rum & Trädgård" Kistamässan 10-14 mars 2011.
Skicka mig adressen så får du 2 biljetter.
Hör gärna av dig om du vet när du ska dit. Jag är där på torsdag 10/3.
Kram från Eva Linnea (Häxor & Änglar)

Mari sa...

YES!!! Vad glad jag blev :D