måndag 5 april 2010

Påskdagen- mera vårgrävning

Jag fick en heldag på lotten var nere från kl 10 och åkte hem kl 20. Det blev en hel del gräva idag, jag flytta på två svarta vinbär som stog aldeles för nära rabarben... vet inte vad han tänkt med, då han innan mig, satte buskarna, intill vinbären hitta jag två plantor rabarber!! jag trodde det var en planta. Sen borta vid vattenposten hitta jag en planta till, den flytta jag och satte med dom andra två. Så nu har jag tre planter rabarber, hoppas nu att dom är goda :). Emelie älskar att göra rabarberpaj så det kommer gå åt en heldel i sommar ;)


Solen sken men det var lite kalt...
shaggy satt och skaka så han fick min jacka
Då blev allt bra igen, han låg och mös i solen :)

Sen gjorde jag klart "ingången" det stog en stor höstanemon precis där jag ville få till ingången. i rabatten stog även en massa lupin, jag valde att gräva upp alla plantor, det blir lättare att vända jorden då. Jag vände ner en massa torv det hade varit bra med lite sand oxå... men det hade jag ingen. imorgon börjar jag jobba kl 12 så jag ska nog hinna sätta ner alla lupinerna igen innan jobbet. (orka inte var helt slut av all grävning)

En odlingsbädd till fick jag till måste bara fixa mera fiberduk, ska se vad jag kan hitta i mina gömmor.

Inga kommentarer: