torsdag 29 april 2010

Bara bilder...

Det är ju så kul att visa bilder... nu när jag har kommit en bit =)
hoppas jag får ner lite i jorden i helgen...
speciellt sparrisen tänker jag på.


Här fick jag en bild som man ser hela längden på lotten,
den är 14 meter lång och 10 meter bred



Halva lotten nedanför min hörna.
Där blev det ju ramar (pallkragar) som jag byggde själv.
I dom hoppas jag att
lök och sallad av olika slag
ska trivas.



Andra delen av lotten ovanför min hörna.
Här ska jag sätta mera "perenna" växter
så som... sparris och jordgubbar
även purjolök, kronärtskocka, jordärtskocka, majs
en heldel bönor blir det här oxå.
Rabatten längst fram, blir det bara blommor,
nu står där roser och stockroser
Massor står på listan... vi får se i sommar =)



Denna vy har jag inte tagit förut...?eller
ja här ser man i allafall mina hallon..
svårt att se var gränsen går.



Här ser man bättre.
Mellan mig och grannen är det en "gräs" sträng
Pinnarna ligger i min gång, av dom ska jag göra spaljer till bönorna.


kul att få visa mera bilder =)
Nu ska jag sticka till jobbet =(
hade ju hällre åkt till lotten.

2 kommentarer:

Mies Balkong sa...

Vad du har fixat och grejat! Det ser så prydligt och snyggt ut med inramningen av lotten, pallkragarna och flisen i gångarna. Nu fattas bara grönskan.
Jag antar att du har tillbringat en del tid där idag. =)
/Marie

Mari sa...

OJ ja, det ligger en del tid där. Nu känner jag att det får räcka!!! Nu vill jag, som du säger, se GRÖNSKA =)