måndag 3 maj 2010

I dag satte jag mina första potäter... (2/5-10)

För första gången i mitt liv har jag satt potatis =)

Först hällde jag på tre säckar med hästskiten som jag hämta i går.

Jag blanda ner det ordentligt med en grep,
Drog skåror med ett speciellt redskap...
(glömde ta kort på redskapet, det ska jag göra)

Ner med potatisen =)
8 rader med 5-6 st potatisar i varje blev det idag.

Söting <3

När jag var klar la jag på fiber duk...

När jag var upptagen med annat
 passa Shaggy på att lägga sig uppe på bädden 
med den nysatta potatisen!!!
Han gillar fiberduk!!!! =)

I dag var det "musöron" på björken...
Dax att klippa rosorna.

När jag var klar med potatisen, satte jag igång med att fläta en kant till bönrabatten.
Grenarna tog jag från min granne, som hade klippt ner sin pil.


MEN... Fy f*n det var inge roligt jobb!! att få dit grenarna =(
Det var svårt, grenarna var inte så böjbara som jag hade trott
dom hade legat och torkat för länge, så dom gick av HELA tiden!!!!

Till slut blev jag klar! 
Men jag blev ändå glad över resultatet...

min tanke med lotten är att jag ska använda
 "gratis" material in i det sista!!
hittills har jag kunnat hålla det. =)
undantag... 
för mullen jag köpte ( som jag inte hade behövt köpa!!!)
 och regnskyddet på hundkojan
rullgardinen gav jag 25.- för, på secenhandbutik =)
OJ.. just det, ett par reglar köpte jag ju till hundkojan
Men annars har allt på lotten gjorts av gratis "återvinning"

Jord, hästskit, spalje, fliset och stockar från skogen. *tummen upp*

Inga kommentarer: