tisdag 25 maj 2010

Lite bilder från i Måndags morse...

I dag är det tisdag och det har regnat sedan i söndags... 
så min lediga dag idag blev en shoppingrunda, i stället för att jobba nere på lotten.
Var på Ulriksdals handelsträdgård och köpte 
kronärtskocka "green"
blomkål och broccoli
Kunde inte låta bli =)

Som tur va! När jag nere till lotten i går morse och tog några bilder,
var det uppehåll och sol
 Brukar åka dit på morgonen och ta en skogsprommis med Shaggy innan jobbet.

Lupinerna har fått knopp, jag väntar ivrigt på
 att få se vilka färger det ska bli.


Potatisen har kommit en bit, det är snart dax att kupa för första gången =)
jag tror jag ska hinna med att åka ner i morgonkväll efter jobbet, bara det inte regnar!!


Röda vinbärsbusken är ju ENORM...
och jag som grävde upp mina tre buskar på tomten förra hösten.
För vi hade inte gjort något med bären på dom 12 år som vi har bott i huset.
I år får jag nog lov att göra NÅGOT i allafall =)



Min son dök direkt ner i rabarbern... han älskar rabarber med socker på.
(Jag gav han skjuts till skolan... så han fick hänga med till lotten.)


Rädisorna på väg upp. Dag att gallra?


Silverlöken tittar upp =)
Sättlöken som jag fick av grannen.


Rosenbönorna. Planterna satte jag ner i jorden i lördags, 
förgrott dom inomhus först för att fröna inte skulle ruttna bort.


Vildrosen har blivit grön.
I den har jag hittat två olika grenar?
en som har "vanliga" taggar och en som är som en vildros massor med taggar.
Denna ros måste vara ympad och båda sorterna har fått växa fritt.
Ska bli kul och se vad det blir av den =)




Inga kommentarer: