fredag 23 april 2010

Detta har kommit upp nu...

Det har ju varit en ganska kall april, 
det har ju inte riktigt kommit i gång, 
men lite har ju börjat titta upp.

Lupiner
Vet ju inte vilken färg det är... det blir en överraskning.
Sen har mina frösådda kommit upp, tog fröna från en granne här hemma,
Dom vet man ju inte heller vad det blir för färg.
Många överaskningar väntar *ler*


Rabarbern
ÅÅ jag så glad över min rabarber =)
När vi flytta in i huset vårat -97 hade vi en STOR rabarber.
Men eftersom den var så stor gav jag bort den... men ångra mig =(
Jag hade ju inte behövt ge bort hela!!! 
jag hade ju kunnat spara en bit, men det tänkte jag inte på då.
Sen har åren gått och jag har inte kommit mig för att skaffa en ny.
Nu har jag 4 st =)


Pionern, här bara halvrensad, den var stor.
Funderar på om jag ska ta en bit hem och sätta på tomten =)


Detta tror jag är stockros...??? vi får se...
Hitta flera, ska plantera om dom till ett ställe.


??? ingen aning vad detta är, det blir en överraskning.
Har inte grävt och tittat kom jag på nu om det är en lök i jorden,
det ska jag göra nästa gång jag är nere.


Här är en Hallon...  tror jag???
Den sprider sig via rötterna, "pinnarna" är fulla av "taggar"
Längst ner kommer små skott

Så här ser det ut på "hallonen" om det nu är det???
Här syns ju "taggarna" oxå

Det var allt för den här gången... 
hoppas jag kan ta nya kort snart 
I maj ska väll mera komma upp. 





Inga kommentarer: