tisdag 27 april 2010

En varm dag på lotten

En underbar dag på lotten, solen sken och jag kunde gå i bara t-shirt
Jag hade ju planerat att bygga ramarna till "pallgragarna" Men jag hade glömt sågen nere på lotten och plankorna måste sågas till hemma för att dom är för långa för att gå in i bilen. Det får vänta till i morgon jag har ju en massa annat som jag kunde göra.

Först flytta jag på hallonen som stod för nära rabarbern jag hitta sist, rabatten där dom står hade för lite jord... så jag tog jorden (leran) som jag hade uppe vid "min hörna" Där vill jag lägga bättre jord.

Sen åkte jag till skogen och plocka pinnar.
Ja det blev lite långa pinnar =)
Jag vill rama in rabattera med stockar, så det blir en avgränsning mellan rabatt och gång. 

Det blev riktigt bra tycker jag =)


Shaggy tycker det var mysigt på lotten i dag...
inge regn och nyklippt gräs att rulla i.


Jag var så upptagen med mitt att jag inte märkte 
att Shaggy hade valt ut en solig plats...
MITT på odlingsbädden.
Nu gjorde det ju inget för jag har ju inte satt några fröer än...
men jag måste ju lära honom att där får man ju inte vara!!


När det vart för varmt i solen gick han in och la sig i sin koja
ÅÅÅ vad glad jag blev... han har inte velat vara där förut.


Runt min hörna ska jag ha tomater och bönor
Så jag byggde upp en spalje.
Runt rabatten ska jag "fläta" en kant.
Jag såg att grannen hade kapat ner sin pil i helgen.
Massor med fina färska pilpinnar kan jag plocka där...
det gör jag i morgon.

Jo, just det... jag satte upp en "rullgardin" på hundkojan.
"regn" skydd 

Nu är jag helt slut... men på ett mycket skönt sätt.

Det är en ledig dag i morgon oxå =)
det blir en dag till på lotten.

SOV GOTT


Inga kommentarer: