söndag 15 januari 2012

Vinter på lotten...

Hej igen jag kan ju inte hålla mig här i från... =). Jag måste få visa lite bilder. Jag var ner på lotten för en vecka sedan och mötes av detta!


Shaggys hundkoja hade vält av stormarna som vi har haft. Jag får se i vår hur jag ska gör med den. Jag har god lust att riva den. När den inte är täckt med blommor så är den så gräsligt ful! och det är ju inte många månader som den är just täckt av blommor. Shaggy är inte så pigg på att ligga nere på lotten med mig. Han blir uttråkad fort, sen ligger han bara där och gnäller på mig, så jag får lägga honom i bilen i stället. 

Grönkålen

Den största grönkålen hade vält



i tunna står kronärtskockan,
får se om den klarar sig.

Purjolöken står kvar!

Savojkålen blev kvar!

Här kan ju undra vad som har hänt...
DEt är bara jag som har byggt upp ett skydd
I höstas hade rådjuren stampat i lådan
där jag hade satt all min vitlök
Så allt är rådjurskydd =)


lådan med lavendel, jag hann inte täcka dom med löv, hoppas dom klarar sig. Jag hade ju sådant problem med min axel förra året och när det var dax att kratta i hop löv för att lägg som täckning, hade jag förjävligt ont i axel så det blev inte av. Jag fick axeln opererad i december så nästa säsong ser jag fram emot =) Då ska det grävas och sås...


Så det var lite bilder från eländet... Skönt att man kan sitta inne i husvärmen nu och bara planera för nästa säsong jag känner att jag behöver ladda batterierna för att orka med ett år till på lotten.


4 kommentarer:

Susann sa...

Ojdå, då har du att stå i när det börjar bli dax. Vi har inte någon snö som ligger här, hoppas nu den håller sej borta, hoppas, hoppas, hoppas
Annars ser det ju ut som "vanlig" vintervila på din lott.
Ha det gott kramar jag

Mari sa...

hej Susann
Ja, jag har en del att fixa med när det börjar i april =)
DEt är riktigt skönt att ladda batterierna nu och gotta sig i alla frökataloger.
ha det så gott du med.

LINDA sa...

Oj, oj! Men tänkt på härligt det blir att sätta igång i alla fall. Här har snön försvunnit nästan helt. Tyvärr blåser det rövare i dag och kallt är det, men lite sugen på att odla utomhus blir jag allt ändå ;)

//Linda

Kollobarnet sa...

Hej!

Hur går det för dig?? Börjar grejer att titta fram, frön ner?