fredag 13 augusti 2010

Lite bilder från veckan.

Kul med lite före och efter bilder.

FÖRE... 5 maj

EFTER.... 12 augusti
kul att se hur det ändå har vuxit upp... trots rådjur och sniglar.

Bananen trivs verkligen på lotten, bananen hemma på tomten är bara till hälften så stor som denna.
Detta är en bebis/rotskott från min "mamma" banan. Till bananen här nere på lotten ska jag bygga en övervintringslåda och prova att övervintra den ute. Lådan isolerar man med frigolit fyller med löv och på med ett lock, sen ska den klara en vinter hos oss.... OM det blir en "normal" vinter!!!


Kryddtagetesen är verkligen fin nu =) Synd bara att man fick vänta till augusti.

Senapen... börjar lite smått att gulna, men det är nog ett par veckor kvar tills den ska skördas.

Höstanemonen som jag grävde upp i våras och flytta på!!!!! kom upp igen =)
Vilken växtkraft... den gilla vist att bli delad på. Då blir det fler planter till mig i vår *ler*
Vill ha flera i rabatterna hemma..

Här är en lustig lök... jag vet inte vad det är, jag har fått dom.

Ärtorna jag satte sist har jag ju haft staket över och då har inte rådjuren kommit åt dom, nästa år blir det att sätta staket över alla bönor och ärter.

Men den här hörnan blev HEMSK!!! jag lät den ju vara för jag ville se vad som växte där, nu kommer jag gräva bort ALLT och sätta ängsblommor istället =)


återkommer hit med flera bilder jag måste åka och jobba nu...... hej så länge =)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad du odlar! Härligt, när man kan äta sitt egna.

Varkenoch sa...

Underbara bilder! Den där löken tror jag är luftlök.

Mari sa...

Visst var det luftlök, tack.=)

Anonym sa...

Hej, vi har också planterat ut vår banan. Hoppas på medelhavstemperaturer i vinter :-)