onsdag 21 juli 2010

Ramar till odlingsbäddarna

Ja då har jag börjat snickra till ramar till odlingsbäddarna.
Jag var ner till lotten vid 12 tiden för dom hade lovat molnit...
men solen sken som aldrig förr och jag drack två 1,5 liters flaska med vatten under tiden jag byggde... 
det gick i slowmochen (hur stavas det hihi)

Nu ska jag bygga fyra stora rutor, på platsen där jag "skoja" till det med ett mönster.
Jag vill ha fyra lika stora rutor, så jag kan ha ett växelbruk där.

just där ramen skulle läggas satt det några ynkliga bönor, jag flytta på dom vi får se om dom klara det!

Rutorna/ramarna blir 230x230
och jag valde att göra dom så stora för potatisen kräver ju lite utrymme.
I ramarna som jag ska sätta tex lök i, får jag lägga ut trampstenar i, så jag når att dra ogräs.
Det kommer bli så bra sen... men fy vad långsamt det går att jobba i denna värme.
Det blir att åka ner på kvällarna i fortsättningen!!

Det här var vad jag gjorde i går... ikväll får vi se om jag orkar göra något, i dag står det på schemat att skura framsidan på kåken...

HA EN SKÖN DAG =)




Inga kommentarer: