lördag 24 juli 2010

Bygger på nya odlingslådor.

Ja... som jag berättat tidigare, så håller jag på att bygga ramar runt odlingsbäddarna.
Det ska bli fyra lika stora. (för växelbruksodling) Idag fick jag ihop två ramar till. Det smådugga hela dan och vid 18 tiden kom det riktiga regnet... DET vi har väntat på i såååå många veckor =). Då blev jag tvungen att sluta.

Den vänstra ramen byggde jag på förmiddan, nu ska den tredje på plats.
Gången mellan lådorna hamna precis mellan broccolin, perfekt =)
Dom små yngapynka i mitten, flytta jag på, dom kommer ändå inte bli klara... i år.


'
Kolla vilken tur jag hade... mina två största broccoli hamna I lådan =)
Jag hade iochförsig inte! börjat bygga lådorna nu, om dom hade hamnat mitt i vägen.
Men det var så skönt att jag fick till ramarna i dag. Nu har jag "bara" en ram kvar.
Men innan jag bygger på den platsen måste jag ju skörda löken.

Jag sa "bara" för jag ska ju bygga minst fyra ramat till... efter dessa fyra =)



Nu kommer träfliset till sin "rätt" nu kan jag lägga på ett tjockt lager, så det gör någon nytta, mot ogräset i gångarna.

Nu måste jag få visa några UNDERBARA vallmo som står på en grannes lott. Jag har fått frön av dom så jag kommer ha egna nästa år =).






Medans jag höll på i dag små dugga det och blåste en del... så Shaggy valde att ligga i kojan.
jag är så nöjd med kojan utan den hade han inte velat vara med mig alls, då han hatar regn *fniss*




Nu ska det ju regna i morgon oxå så jag får vänta några dagar innan jag kan åka ner igen... trist! får väll stanna hemma och roa mig med att städa i stället, det har inte blivigt så mycket av den varan på sista tiden... vem vill vara inne och städa när det är fint väder ute *ler*

Inga kommentarer: