onsdag 28 juli 2010

28:e juli

Var ner lite snabbt i kväll och vattna... det kom ju inget regn som dom lova. Måndagens regn 43 mm hade nästan torkat i dag.


En av mina favoriter på lotten är min senap, när jag satte senapen hade jag ingen aning om hur den skulle bli.
Den växte ur och över allt annat i lådan =) Först trodde jag att senapsfröna kom från blommorna.

Men fröna sitter som i "skidor" under blomman.
Jag såg i dag att det blir en hel del... KOLLA vad många "skidor" det blir.


I varje "skida" ligger det 2-4 frön ska bli intresant att se hur jag ska få ut alla???
Inte orkar jag sitta och öppna varje förhand sen, måste hitta ett lätt sätt att öppna dom på.
Mina ärter får jag inte ha i fred!! rådjuren röjer undan "buren" av kompostgaller jag satt över dom.

Igen har krassen växt för mycket!!! jag hade ju tängt att det skulle bara vara en liten kant med krasse dom tog över hela rabatten och blommorna får jag inte behålla!!!! dom tar rådjuren...


Broccolin "toppa" jag förra veckan, nu kommer det flera blommor =)


och... mina ringblommor igen =) jag plockade ju av alla i förrgår nu blommar det nya...





Min rabatt på sidan blev tät till slut.





Inga kommentarer: