lördag 24 juli 2010

Tomaterna mognar på lotten...

... men inte i växthuset???

Vårat otroliga väder har gjort att man i år inte behöver ett växthus!
Tigerella heter sorten och ska vara en tidig sort.


Jag skörda lite spenat i dag...


som jag valde att förvälla i lättsaltat vatten i 3 min.



och det blev inte mycket kvar...!!!


Hi, Hi... gillar man spenat får man odla mycke!

Sen fick jag en rolig upptäckt i veckan =), det visa sig att jag hade pepparrot på min lott.
Det var när grannen grävde upp sin och berätta att det var som ogräs... så passa din vinbärsbuske sa hon.
Och peka på några stora blad, den kommer kväva din vinbärsbuske sa hon så det är bäst att du gräver bort den.... ALDRIG =) jag flyttar på busken istället för att gräva bort pepparroten, jag blev så glad över att jag hade det på min lott. Grannen ville inte ha sina så jag fick dom =)


Det kan nog bli lite pepparrotröra av detta =)

Idag har jag inte varit nere på lotten... vädret har varit skit så jag strunta i att åka ner och vattna, men imorgonbitti ska jag nog ta mig ner och fixa lite med lådorna

Sov gott det ska jag göra =)

Inga kommentarer: