måndag 19 juli 2010

SEMESTER...

YES ÄNTLIGEN, jag har nu tre veckor semester och jag kommer nog vara en hel del nere på lotten nu =) Vi ska inte åka bort någonstans, vi håller ju på att måla om huset... Baksidan är klar nu och vi ska börja med framsidan.

Kl 11 kom jag iväg ner till lotten idag, jag rensa en HEL DEL ogräs innan jag kunde starta mitt projekt. I sommar har jag märkt, att ha en träram rund bäddarna, måste jag ha! Odlingsbäddarna som är upphöjda var ingen hitt, nu när värmen slog till! vattnet rinner av, det är svårt att kraffsa på ytan utan att jorden faller ner. (kraffsa på ytan ska man ju göra för att  jorden inte ska stelna och skapa ett "lock" så vattnet inte kommer ner i jorden.)

Nu ska jag bygga ramar runt odlingsbäddarna. Grannen håller på att byta panel på huset och jag får ta dom =).


Jag börjar visa en hörna jag inte gort något åt... jag ville vänta och se vad som fanns där.
Där fanns Såpnejlika, Malva och någon typ av perenn solros!! INGET att ha!
Så här såg det ut...

Och jag vill utöka odlingsytan...
Så jag klippte bort den del som jag ska ställa odlingsramar på.

Efter 5 timmar på lotten var jag tvungen att åka hem, solbränd och hungrig
Fortsättning följer.....

På kvällen kunde jag inte låta bli att åka ner igen =)
ivrig på att få till odlingsbäddarna klara
Jag har en del jag vill höstså och jag vill vara klar till dess...
(jag tänker ju inte ägna hela semestern till att vara på lotten)
Jag orkade inte gräva upp allt... 
var lite trött från dagens jobb i solen!!


Men innan jag slutar skriva måste jag visa lite bilder från i dag.
Ringblomman har blivit en favorit i år
Den är ju helt otroligt vacker =)

Och broccolin har verkligen vuxit till sig
 sedan jag tog bort fiberduken och täckte med halm

Den har tillochmed börjat 
BLOMMA =)
Jag ska låta den växa till sig lite...
 sen ska jag plocka bort den, 
för broccoli ska knoppas för att den ska ge mera.

Nu ska jag bara äta lite sen ska jag åka ner igen =)



Inga kommentarer: