söndag 15 maj 2011

Rädisor och Persilja

Jag hade ju bestämt mig för att INTE sätta rädisor! Men jag kan ju inte kasta frön!
jag hade fem sorters rädisor kvar i min frölåda, så jag satte dom.
Rädisor är ju så svårt att få färdiga till man behöver dom.
Rätt var det är, så är dom färdiga och jag "missa" dom förra året!



Persiljan däremot vill jag ha MYCKET av 
Det stog på påsen att man skulle så dom i rader
men jag bresådde dom i en pallkrage.

Halva lådan med krus pesilja och halva med blad persilja.



Jag var ner en stund efter jobbet igår så jag hann inte sätta mer...
idag blir det mera jobb... så jag får se om jag åker ner i kväll det beror på hur vädret blir i kväll dom har hotat med regn... men det har dom ju gjort i nästan en vecka nu och inte EN droppe har kommit!!

I torsdags var jag ju ledig och jag satte på vattenspridaren kl 12 
jag har köpt en vattenmättare för jag vill se hur mycket kommer det ur spridaren
Det känns ju som att allt vatten dunstar i luften innan det kommer ner i jorden 
 5 timmar senare hade 26 mm kommit =)


Om jag minns rätt???
en mm = en cm djupt, har det blivit blött

någon som vet om det är så??



Inga kommentarer: